Retourbeleid
TERUGBETALINGSBELEID
1. HOE LANG HEB IK DE TIJD OM MIJN BESTELLING TE RETOURNEREN?
We hebben een retourbeleid van 100 dagen, wat betekent dat je een product binnen 100 dagen na ontvangst kunt terugsturen zolang de artikelen in gloednieuwe staat zijn, in de originele labels en verpakking, en vrij van geur en hondenhaar.
2. HOE LANG DUURT HET VOOR IK MIJN GELD TERUG HEB?
Terugbetaling gebeurt binnen 14 dagen via de oorspronkelijke betaalwijze die je hebt gebruikt nadat we de producten ontvangen hebben, ze geïnspecteerd hebben en gecontroleerd hebben of ze aan de retourvoorwaarden voldoen. Alle klanten moeten na het terugzenden van het pakket contact met ons opnemen en ons de tracking informatie bezorgen, zodat we de terugbetaling kunnen verwerken.
Let op: De meeste financiële instellingen hebben gemiddeld 3-5 werkdagen nodig om de terugbetaling te verwerken nadat we die hebben toegekend.
3. HOE LANG IS DE ANNULERINGSTERMIJN VOOR MIJN BESTELLING?
Bestellingen kunnen binnen 24 uur na plaatsing worden geannuleerd. Na deze periode is de bestelling al in behandeling genomen en kunnen we de verzending niet meer terugdraaien. Als je na ontvangst van het product alsnog wilt retourneren, kan dat volgens ons retourbeleid.
RUILEN & RETOURNEREN
Retourformulier: download
1. WAT IS DE RETOURTERMIJN VAN MIJN BESTELLING?
We hebben een retourbeleid van 100 dagen, wat betekent dat je een product binnen 100 dagen na ontvangst kunt terugsturen zolang de artikelen in gloednieuwe staat zijn, in de originele labels en verpakking, en vrij van geur en hondenhaar.
2. HOE LANG IS DE ANNULERINGSTERMIJN VOOR MIJN BESTELLING?
Bestellingen kunnen meestal geannuleerd worden tijdens onze verwerkingstijd, die 24 uur bedraagt. Na deze tijd is het product al verzonden en kunnen we het niet meer terugkrijgen. Als je een bestelling hierna niet meer wilt, moet ze teruggestuurd worden volgens ons retourbeleid.
3. WAAROM ZIJN GEPERSONALISEERDE PRODUCTEN UITGESLOTEN VAN TERUGZENDING?
Sommige van onze producten zijn op maat te maken, wat betekent dat er voor iedereen een uniek product is. Vanwege die uniciteit kunnen deze producten niet teruggestuurd worden, omdat ze gewoon onbruikbaar zijn en weggegooid worden.
4. MOET IK DE KOSTEN VOOR HET VERZENDEN VAN MIJN RETOUR BETALEN?
Ja, alle klanten zijn verantwoordelijk voor hun eigen retour verzendkosten, deze kunnen rond de 20-25 euro bedragen. We raden je aan je retourzending met een tracking optie te verzenden, want we kunnen niet verantwoordelijk gehouden worden voor zoekgeraakte retourzendingen.
5. KAN IK MIJN PRODUCT TERUGSTUREN ZONDER CONTACT MET JULLIE OP TE NEMEN?
Je moet contact met ons opnemen voor je je retourzending verstuurt, zo kunnen wij nagaan of alles goed is verlopen en je het juiste adres hebt aangegeven.
6. HOE KAN IK CONTACT MET JULLIE OPNEMEN?
Je kunt contact met ons opnemen via e-mail op team@ruffy.nl of via het contactformulier op onze contactpagina. Het Ruffy team werkt zeven dagen per week. Je zal doorgaans een antwoord binnen 24 uur hebben en we helpen je graag!
7. MIJN BESTELLING IS BESCHADIGD, WAT MOET IK DOEN?
Voor de snelste oplossing voeg je een foto bij waarop de slechte kwaliteit of het beschadigde deel van het artikel te zien is. De beste foto's zijn op een plat oppervlak waarop het label en het defect duidelijk te zien zijn. We gebruiken deze informatie om je te helpen met je bestelling en om fouten in de toekomst te voorkomen. Na bevestiging zullen we je aanbieden het product opnieuw te versturen of je geld terug te storten.
8. IK HEB HET VERKEERDE PRODUCT ONTVANGEN, WAT MOET IK DOEN?
De snelste oplossing is om een foto van de goederen bij een e-mail aan onze klantendienst te voegen. Foto's kun je het beste nemen op een plat oppervlak waar het etiket en het defect duidelijk zichtbaar zijn. Ons team zal je zo snel mogelijk helpen het probleem op te lossen. Je krijgt doorgaans binnen 24 uur een antwoord. We gebruiken deze informatie om je te helpen met je bestelling en om fouten in de toekomst te voorkomen. Na bevestiging zullen we je aanbieden het product opnieuw te versturen of je geld terug te storten.
9. IK WIL EEN ANDER ADRES OPGEVEN, HOE VERANDER IK DIE?
Als je je adres wilt veranderen of een verkeerd adres hebt doorgegeven stuur dan zo snel mogelijk een mailtje naar team@ruffy.nl zodat wij dit adres nog kunnen wijzigen tijdens de verwerkingsperiode.
10. IK WIL MIJN BESTELLING RUILEN, HOE DOE IK DAT?
Stuur een mailtje naar team@ruffy.nl met je order nummer en welk product je wilt ruilen en wat je graag in ruil wilt hebben. Dan regelen zij dit voor je.
11. HOE ZIET HET RETOURPROCES ER UIT?
Nadat je contact hebt opgenomen met onze klantenservice om de retourzending te initiëren zal je alle gegevens krijgen die nodig zijn voor de retourzending, die je vervolgens op de post terug moet sturen met DHL/PostNL en een tracking code.
12. IK HEB MIJN BESTELLING NIET ONTVANGEN BINNEN DE AANGEGEVEN LEVERTIJD, WAT NU?
Als je bestelling buiten de aangegeven levertijd valt geef het dan door aan de klantenservice en wacht nog 3-5 werkdagen af voor het geval er sprake is van vertraging. Mocht je bestelling echt niet aan komen en er geen zicht is op levering zullen wij een nieuwe verzenden of het bedrag terugstorten.
Download hier het retourformulier hier
CONTACT OPNEMEN:
Bij Ruffy zijn we 7 dagen per week bereikbaar en proberen we alle berichten binnen 24 uur te verwerken.
Als je verdere vragen of opmerkingen hebt, kun je op verschillende manieren contact met ons opnemen:
✉ - team@ruffy.nl
💬 - Veel Gestelde Vragen
📱 - 085-0602975
Openingstijden: Maandag - Vrijdag: 09:00 - 21:00 uur
Zaterdag en Zondag: 09:00 - 18:00 uur
Hoofdkantoor: Kareldoormanstraat 384K, Rotterdam, 3012GR, Zuid-Holland, Nederland (geen bezoek- of retour adres)
Email lijst
Meld je nu aan!